torsdag 12 maj 2022

Gretas barnbarn

 IDAG

Jag tycker jag har firat min födelsedag redan och det är  imoron först som jag fyller år , många påminnelser om vad som komma skall 😬

Mina barnbarn Johannes och Vibjörn har kommit från Sverige och berättat om sina liv, om båtskola, båtköp och kurser, så intressant att lyssna och ta del i deras liv 💓

Alla i matsalen sjöng tillsammans med mina barnbarn och vi hade det jätte trevligt😀

På moron lyssnade jag på firarsvängen som vanligt och idag fick jag 4 lyckönskningar, från Fyrgården,  mina barn med familjer, Silver Anna-Lisa och fjärde hälsningen kom från Gunnel och Bo 💓

Enda jag tycker är jobbigt med 100 års dagen som går av stapeln i församlingshemmet kl 14-16 imorgon  är att det ställer till med så mycket ståhej för mina barn.



 

23 kommentarer:

  1. Så fiina pojkar

    SvaraRadera
  2. Grattis gummor Greta, önskar dig en fantastisk dag med nära och kära.
    Kramar från Benita 🌺♥️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Benita 🤗 (och tack ännu en gång för blommorna)

      Radera
  3. Hoppas du hade en fin födelsedag! Hälsningar från Vörå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack , jo minsann fin va den 😀

      Radera
  4. Många grattis till dig Greta! Hoppas du får en trevlig festdag idag!

    Jag hittade till din/er blogg idag. Så roligt att du bloggar!

    Hälsningar Hanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Hanna ! Kanske du är Hanna i Malax 🤔🧐

      Radera
  5. Många grattishälsningar från Australien! Hoppas du får en fin dag :)

    Heidi Stark o Ryan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj ! Hälsningar så långväga ifrån ,tusen tack för hälsningarna 🥰

      Radera
  6. Stort grattis på din födelsedag Greta! Hoppas du haft en underbar dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack Fia ! Hade en fin dag.

      Radera
  7. Varma gratulationer på födelsedagen Greta! 💐 Vad härligt att du börjar blogga, det ska bli så roligt att få läsa dina berättelser och reflektioner!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ingela W.. kan det vara så att hälsningarna kommer från Ingela i Stockholm ?

      Radera
  8. Grattis från Ebba Westerdahl (dotter till Petter och Betty Nyback)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj oj Petteras Ebba !! Roligt att höra av dej ,tack för gratulationerna !

      Radera
  9. Stort grattis på födelsedagen! Det ska bli intressant att följa din blogg. Här har vi också firat idag - sonen fyller 15 år imorgon och ikväll har vi firat med släkten. Hoppas du också haft en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Hoppas ni också hade en fin dag !

      Radera
  10. Grattis på födelsedagen Greta! Jag hörde om dig i eftermiddags på radio, inte intervjun tyvärr, utan de pratade om dig i ”eftersnack”
    Då sökte jag upp artikeln på Yle, och blev ännu mer nyfiken! Jag läste att du jobbat med sömnad, det skulle jag gärna höra mera om. Jag själv ”herrans intresserad” av att sy kläder nämligen, helst av tyger eller kläder jag hittat på loppis.
    Och förresten, så fin du var på fotona i artikeln, och så ungdomlig du ser ut!
    Hoppas på att få läsa mera!
    /Anna-Karin Pörtfors från Kvevlax

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna-Karin för dina ord . Allt är så nytt för mej ännu detta bloggande,men hoppeligen blir jag/vi bättre på det småningom 😅

      Radera
  11. Många grattiskramar från Carina med familj i Kronvik.

    SvaraRadera

Vi är tacksamma för alla kommentarer