fredag 18 augusti 2023






18.08.2023

Hej!

Nu är vi på gång igen!
Vi sitter i Holmin på sekreterarens terass och nu har vi ätit grillkorv och allt är okej ,vi har inga mygg eller fästingar här.
 Och idag har vi Monica här med oss.












Sommar slöheten har kanske drabbat mej och sekreteraren,
(Sekreteraren tar på sej största ansvaret av slöheten) och därför har vi inte gjort något blogg inlägg på länge.

Jag har fyllt 101 år och nu är det stopp 😉😉 

Sommaren har varit underbar, med många sommargäster i en jämn ström.
På Greta dagen hade vi gårds fest hemma hos mej, med en del av familjen.
Och så har jag fått träffa lilla Joel 8mån, mitt tredje barnbarns barn.
Han tränade redan på att lära sej gå. 

Förra gången lovade jag berätta lite om mitt fritids intresse, sömnad med lappteknik.
Jag sydde fem lapptäcken, ett åt alla barnbarn.

Detta täcke ville jag sy åt mitt första barnbarn Tone.
Jag tyckte det var jätteroligt att sy lapptäcken, och att få komponera ihop olika färgsättningar.





Det femte täcket gick i grönt, detta fick Vibjörn.
Jag gav bort alla mina handarbeten och kan nu konstatera att jag har ingenting kvar själv 😊






Det får vara allt för idag, vi återkommer 😀

Varma hälsningar Greta ❤️
 

9 kommentarer:

  1. Oj vad fina lapptäcken du sytt! Jag sydde också några då jag var hemma med barnen då dom var små. Det är roligt då du kan sitta därute och njuta av augustikvällen. Här i Sundom har vi det lummigt och fint.Ha det gott. Hälsningar Elsbet Enegren

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att få hälsningar från Sundom ❤️, förr hade jag ofta kontakt till Sundom via min bästis Gunlis.

      Radera
  2. Skönt att sekreteraren tog sitt ansvar;)! Otroligt fina lapptäcken.

    SvaraRadera
  3. Oj vad roligt att du följer med oss i våra förehavanden 😅 ha det gott ❤️

    SvaraRadera
  4. Va roligt att få läsa ett nytt inlägg! Har ju väntat, som du vet😉
    Men tänk va bra att ha fått glädja nära och kära med dina fina handarbeten, eller konstverk skulle jag ju kalla dem😀

    SvaraRadera
  5. Oj, mycket fint sagt ❤️ Tack!

    SvaraRadera
  6. Så trevligt att höra ifrån dig igen. Ni ser ju ut att ha det härligt ute på altanen. Jag har varit lite sugen på att prova på lappteknik och nu blev jag inspirerad igen! Har du några tips på vad som är enkelt att börja med?
    Ann-Sofie Sillanpää ( som numera är bosatt på Gotland)

    SvaraRadera
  7. Jag gick på kurs i lappteknik först och den gav mej inspirationen. Jag har ju varit sömmerska så jag hade måga tyger i lager. Sedan fick fantasin flöda fritt, golvet flödade av tyglappar 😃Lycka till med ditt lapptäcke! Hoppas ni mår bra på Gotland 👍 / Greta

    SvaraRadera
  8. Må så gott!
    Annsofie

    SvaraRadera

Vi är tacksamma för alla kommentarer