måndag 12 september 2022

 Hej på er !

Vi går mot mörkare tider och nu är det väl dags att skriva lite i bloggen 😃

Det har varit en härlig sommar med vackert väder och flera små utflykter.

Vi var till Korsnäs med Eivor och Leif, till Gruvtrollet och blev guidade av Göran, som berättade om gruvdriften och olika stenarter, det var mycket intressant. Vi var även flera gånger hem till hemgården som Eivor och Leif besitter, fina kvällar som kunde dra ut ända till klockan 21 innan jag kom mej hem.

 Monika lämnade på Bergö i flera veckor och kom och träffade mej ofta och jag va till henne och beundrade hennes odlingar. Jag kunde sitta på trappan och njuta av trädgården medan Monika kokade och passade upp mej. Bland annat en gång kommer jag ihåg med värme, tanken var att vi skulle ha farit till Mölle på mat, men föredrog att lämna hemma och Monika stekte färska abborfileer som vi åt med fina grönsaker som Monika själv odlat, så himla gott 🥰.

Och jag är så glad över att ha fått se det fina hebret som Tomas har fixat med sådan härlig snickarglädje, fylld med minnes saker och fina detaljer.


På sommaren kom även Vibjörn och Johannes med sin nyinköpta segelbåt slupen Susanna från Stockholm, tuffa pojkar!  Jag gick tillsammans med pojkarna ner till stranden för att få se den fina båten på nära håll.  Det är en 12m lång (tror jag 😂)  tvåmastad segelbåt. Det är ett härligt minne för mej och tänk att jag orkade gå ända ner till stranden från Monika utan rollator 😃!

I slutet av sommaren blev jag oförhappandes bjuden på utfärd med min sekreterare Katarina till Solf  och hälsade på en ung familj med en liten Milla på 8 månader. Det var roligt att komma och se hur en ung familj bor nuförtiden med färgsättningar och kök som ser helt annorlunda ut idag jämfört med på min tid. Det var trevligt att se Stundars området med alla dit flyttade byggnader. Jag kände igen flera bekanta gamla gårdar i Solf, tyvärr hann vi inte till kyrkogården där min syster Fanny finns, Katarina säger nästa gång far vi dit. På hemvägen for vi till Mölle på pizza, där sammanstrålade vi med Katarinas vän Timo, vi kunde sitta där ute på terassen och äta. 

Här en bild från vårt besök i Solf 


Nu har vi besök av Corona på boendet som begränsar vår rörlighet. Då är jag tacksam över min telefon som ger lindring åt ensamheten. Så gott folk hör av er, jag blir så glad.💔
Varma Hälsningar Greta 

Så här har vi suttit ikväll 😂




10 kommentarer:

  1. Vi rings faster 🤗 Hälsningar från Åsa

    SvaraRadera
  2. Kära mamma, vilken fin resumé av sommaren. Ja vi hade många fina stunder tillsammans och kul att du var och hälsade på hos din ”sekreterare”. Än finns det många utflykter att göra!
    I morgon när jag kommer skall vi gå ut i friska luften en sväng. Visst?

    SvaraRadera
  3. Hej mommo! Kul att bloggen åter är aktiv!

    SvaraRadera
  4. Vilka trevliga sommarminnen du delar med dig, Greta. Ha en fin höst. Hälsar Benita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för hälsningar a, ha en fin höst du med 😃

      Radera
  5. Det var trevligt att träffa 👍🏻😊, Kira har berättat så mycket om dig!

    SvaraRadera

Vi är tacksamma för alla kommentarer